Super Obligacje

blog obligacji korporacyjnych i skarbowych

wtorek

2

Styczeń 2018

2

komentarze

Jak prowadzić sklep internetowy? Poznaj najważniejsze zasady prowadzenia biznesu online

Dodany przez , Kategorie: Finanse, Inwestowanie

dwie ręce wystające z ekranów komputera

Sklepy internetowe cieszą się coraz większa popularnością. Internauci coraz częściej i coraz śmielej sięgają po tego typu transakcje, do których mają większe zaufanie niż kilka lat wcześniej kiedy takie sklepy stawiały pierwsze kroki. Można posunąć się o stwierdzenie, że taki biznes to pewny dochód. Jednak aby tak było, trzeba się o to porządnie postarać. W poniższym artykule podpowiadamy, jak prowadzić sklep internetowy aby przynosił zyski i przyciągał nowych klientów.

Jak skutecznie zyskać klientów?

  • Uczciwość przedsiębiorcy

Posługując się językiem potocznym – nie ściemniaj. Przedstawiaj swoje produkty takimi, jakie faktycznie są. Jeśli przedstawisz swój produkt w jak najlepszym świetle, a po zakupie wyjdą wady techniczne to możesz być więcej niż pewnym że nie tylko taki klient już do Ciebie nie wróci, co wystawi Ci w sieci taka opinię że już nikt nie będzie chciał kupować Twoich produktów.

  • Myśl o kliencie

Skoncentruj się na potrzebach klienta. Pokaż, że Ci na nim zależy. Jeżeli coś pójdzie nie tak podczas wykonywanej transakcji, jeżeli towar przyjdzie do klienta uszkodzony lub zdarzą się inne rzeczy które w jakiś sposób zadziałały na niekorzyść klienta, to pokaż że nie masz tego w nosi. Jeżeli przeprosisz klienta to pokażesz mu, że nie zależy Ci tylko na zarobionych pieniądzach. W razie nieświadomej wpadki warto osobiście przeprosić klienta i pokazać mu, że nie zależy nam tylko na zarobionych pieniądzach. Zaproponuj wymianę towaru, ewentualnie zaproponuj jakiś bonus albo rabat na kolejne zakupy. Może to w jakiś sposób udobruchać klienta, a nawet jeśli nie to ani my, ani inni klienci nie będą mogli mieć do Ciebie pretensji, że się nie starałeś.

  • Wprowadź możliwość dodawania opinii

Dzięki temu zwiększysz swoją wiarygodność, nawet jeśli będą pojawiały się opinie niepochlebne. Klienci zawsze będą dzielić się na tych zadowolonych i niezadowolonych ale jeśli postarasz się o jak najwięcej pozytywnych opinii, to te złe nie będą miały takiego znaczenia.

  • Nie każ siebie szukać

Chodzi tutaj o skuteczną reklamę. W przypadku prowadzenia sklepu internetowego, warto pomyśleć o współpracy z firmą, która zajęłaby się pozycjonowaniem strony sklepu. Musisz zainwestować w naprawdę skuteczną reklamę która spowoduje, że klient wpisując w wyszukiwarce np. odzież dziecięca, od razu wpadnie na stronę Twojego sklepu. Przy dzisiejszej konkurencji, inwestowanie w jak najlepszy marketing i reklamę, to podstawa. Inaczej nie masz szansy na przebicie się.

  • Szybka dostawa

Klientom zawsze zależy na czasie i nie lubią długo czekać na swoją przesyłkę. Oczywiście nie zawsze wynika to z Naszej winy ale przede wszystkim z opieszałości Poczty Polskiej i firm kurierskich. Dlatego, podpisując umowę z daną firmą kurierską, warto wynegocjować zapis dotyczący szybkiej i bezszkodowej dostawy która będzie wiązała się z korzyściami dla obu stron. Klienci przychylniejszym okiem patrzą na oferty gdzie mają zagwarantowaną wysyłkę do 24 godzin. Chyba że towar ma być sprowadzony z drugiego końca polski, wtedy nie może oczekiwać tak szybkiej przesyłki.

  • Dbaj o konwersację z klientami

Odpowiadaj na bieżąco na zapytania i opinie klientów. Jeżeli klient nie ma bezpośredniego kontaktu twarzą w twarz z prowadzącym sklep, to wysyła wiele pytań dotyczących produktu który chciałby kupić. Dlatego musisz się liczyć się z tym, że klienci będą Cię zasypywać lawiną pytań. Będąc dla nich przyjaznym, ocieplasz swój wizerunek i tym samym wzbudzasz ich zaufanie dzięki czemu, będą oni chętniej sięgać po produkty z Twojej oferty.

Jak powinna wyglądać oprawa sklepu internetowego?

Oprócz profesjonalizmu samego prowadzącego sklep, bogatej oferty, korzystnych cen oraz dobrze układającej się współpracy z klientami, jest jeszcze kilka czynników które znacząco wpływają na pozycję sklepu w sieci.

  • Postaw na grafikę

To że prowadzisz sklep internetowy, nie zwalnia Cię od tego aby nie zadbać o jego oprawę graficzną. Klienci kupują oczami, dlatego tak ważna jest odpowiednio zaprojektowana grafika która wzbudzi zaufanie klienta, zwiększy jego przywiązanie do danej oferty.

  • Współpracuj z klientem w sposób profesjonalny

Klienci bardzo cenią sobie współprace z elastycznym przedsiębiorcą który nie narzuci na nich sztywnych norm, ale będzie umiał się dostosować do jego potrzeb. Wprowadź wszelkiego rodzaju środki pomocy przez telefon, e-mail czy live chat na stronie sklepu. Każdy z tych form kontaktu zwiększa szansę na zakup w Twoim sklepie. Są też klienci którzy wolą tradycyjną metodę zamawiania produktów przez telefon, o których też warto pamiętać.

  • Zaprojektuj koszyk zakupowy

W dobrym oprogramowaniu sklepów internetowych koszyk zakupowy zaprojektowany jest zgodnie z najlepszymi praktykami User Experience. To w znaczący sposób ułatwia całą transakcję eliminując są wszelkie zbędne kroki, niepotrzebne przyciski, które tylko rozpraszają klienta podczas finalizacji zakupu.

  • Uwzględnij zwroty i reklamacje

Należy bardzo jasno określić warunki dotyczące zwrotów i reklamacji. To buduje zaufanie klientów do sklepu. Klient nie może nawet pomyśleć, że mógłby być oszukany przez dany sklep. Oczywiście rodzi to wiele trudności ale lepiej to zastrzec bo klient wtedy zupełnie inaczej postrzega sklep w którym taka możliwość istnieje, a w którym nie.

  • Pokaż dokładne zdjęcia i opisy produktów

Tylko doskonałe zdjęcia i rzetelne opisy produktów sprzedają się w 100%. Dodatkowe filmy prezentujące produkt lub zdjęcia 3D, wzmacniają sprzedaż i autentyczność produktu. Warto o tym pamiętać i przykładać się do każdego zdjęcia oraz uważnie formułować opisy sprzedawanych artykułów.

  • Postaw na płynność działania sklepu

Sklep musi działać perfekcyjnie, musi być wydajny i działać bez większych komplikacji. Zapewnić to mogą wydajne serwery i dobre oprogramowanie dzięki którym sklep działa bezproblemowo przez 365 dni w roku, nawet w okresie dużych obciążeń, takimi jak święta.

zobacz także:  Badanie sytuacji finansowej emitenta – wskaźnik zadłużenia ogólnego

2 komentarze

  1. Adamek78
  2. Marek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *